01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Focaccia s paradajkami a bazalkou 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Focaccia s paradajkami a bazalkou

34
Focaccia alebo taliansky chlieb sa skvelo hodí k ľahkým šalátom, syrom či polievkam. Jeho príprava je jednoduchá a chuť neopakovateľná. :)
 




Na prípravu dvoch talianskych chlebov potrebujeme:

500 g hladkej múky
15 g droždia (asi tretina kocky čerstvého droždia)
voda
75 ml olivového oleja
morská soľ
cherry paradajky (cca 250 g)
čerstvá bazalka
múka na poprášenie dosky
mleté čierne korenie

Postup:
Múku vsypte do misky a uprostred urobte jamku. Droždie rozdrobte do 100 ml vlažnej vody, premiešajte a vlejte do jamky, zasypte troškou múky a nechajte vzísť kvások. Pridajte cca 125 ml vody (ja si vždy dám do odmerky trochu viac a postupne ju prilievam pri spracovávaní cesta, aby sa mi nestalo to, čo sa mi už párkrát stalo :D, že som vyliala množstvo vody presne podľa receptu a musela som dosypovať múku), 50 ml oleja a lyžičku soli a vypracujte cesto. Nechajte asi hodinu kysnúť alebo kým cesto nezväčší svoj objem na dvojnásobok. Medzitým si umyte paradajky a rozkrájajte ich na polovicu.
Po vykysnutí cesto vyklopte na pomúčenú dosku a vytvarujte z neho bochník, ktorý nožom rozdeľte na dve rovnaké časti. Každú časť vyvaľkajte do nepravidelného tvaru, preneste na pripravený plech vyložený papierom na pečenie a do cesta urobte prstom jamky, do každej vtlačte lístok čerstvej bazalky (ak máte bazalku pravú stačí lístok, ja mám grécku kríčkovú bazalku, takže som použila viac lístkov) a polku cherry paradajky reznou časťou navrch.

                                                          Focaccia čakajúca na svoj osud
       
Nechajte ešte asi takých 15 - 20 minút kysnúť, focacciu potrite zvyšným olivovým olejom osoľte a opeprite a pečte asi 20 minút vo vopred vyhriatej rúre na 220 °C.

Menovky: , , , , ,

35 36 37 38