01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Hriešne dobrý slivkový koláč 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Hriešne dobrý slivkový koláč

34
Prechádzali sme pomedzi stánky na Miletičke a nestačila som sa vynadívať na toľkú zeleninovú a ovocnú krásu. Domáce paradajky, baklažány (tie si musím nabudúce kúpiť, lebo vyzerali neskutočne !), cukety zelené i žlté, vôňa melónov, to všetko ma sprevádzalo pri rannom nákupe na trhu. Ranná prechádzka po trhu nabije človeka pozitívnou energiou. Odchádzali sme s plnými taškami čerstvej zeleniny a ovocia, ale ja som sa najviac tešila na slivky, na ktoré som mala už dlhšiu dobu zálusk, teda na koláč, ktorý som z nich chcela upiecť. Recept na Hriešne dobrý slivkový koláč som našla v letnom čísle časopisu Chuť a styl a hneď ako som ho uvidela musela som ho upiecť.

Budeme potrebovať:

1 balenie lístkového cesta
80 g kryštálového cukru (ja používam trstinový, ale je to na vás)
150 g mletých nelúpaných mandlí (dajú sa kúpiť napr. v Tescu)
50 g mletých piškot
1/2 lyžičky prášku do pečiva
1 lyžička mletej škorice
2 bielky
cca 600 g sliviek (závisí od veľkosti formy)

okrem toho:
hladká múka na poprášenie dosky
1 žĺtok
70 g rozpusteného masla na potretie
posekané mandle na posypanie (ja som bohužiaľ nemala)
maslo na vymazanie formy

Postup:

V mise zmiešame cukor, mandle, piškoty, prášok do pečiva a škoricu a vmiešame vyšľahaný sneh z bielkov. Lístkové cesto vyvaľkáme, formu si vytrieme maslom a pomocou valčeka prenesieme cesto do formy. Pritlačíme ho a prečnievajúce cesto orežeme. Na cesto rozotrieme pripravenú náplň (resp.rozložíme lebo j dosť tuhá) a rozložíme rozpolené a vykôstkované slivky reznou stranou nahor. Okraje cesta potrieme rozšľahaným žĺtkom a povrch koláča potrieme rozpusteným maslom. Koláč vložíme do rúry vyhriatej na 180 °C a pečieme 30 - 40 minút (v závislosti od rúry) pokiaľ okraje nie sú zlatavé. Po upečení ozdobíme nasekanými mandľami.

Len sa tak za ním zaprášilo :)

Menovky: , , ,

35 36 37 38