01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Chlieb pre zaneprázdnených 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Chlieb pre zaneprázdnených

34
Telku často nepozerám a ak áno tak mám zväčša zapnutú TV Paprika. Náhodne som v piatok prepínala telku a na TV Paprika práve dávali program Annabel Langbein. Mám rada jej kuchársku šou U mňa na záhradke, pretože využíva to čo sa jej urodí , teda varí sezónne. Fascinuje ma ako dokáže aj z mála vyčarovať dobrotu. Na ďalší deň, v sobotu, som mala ísť na brigádu. Na jedenie si vždy so sebou niečo beriem, lenže nemala som pečivo a už ani čas a ani silu na upečenie kysnutého chleba a Annabel akoby to tušila a piekla jednoduchý a hlavne rýchly chlieb. Tak som si recept rýchlo zapísala a pustila sa do pečenia. Výsledok stál naozaj za to!



Potrebné suroviny:

2 lyžičky medu
2 poháre teplej vody
1 pohár studenej vody
1 sáčok sušeného droždia
2 a 3/4 pohára celozrnnej múky
2 a 3/4 hladkej múky
1 lyžička soli
2 hrste slnečnicových jadierok
tekvicové semienka na posypanie chleba



Postup:

Do misky dáme med, dva poháre teplej vody a jeden pohár studenej vody, vsypeme droždie, poriadne rozmiešame a necháme stáť asi 5 minúť kým nám droždie nezačne pracovať a nevytvoria sa nám na povrchu bublinky.
Keď máme kvások pripravený tak do misky pridáme všetky ostatné suroviny a dobre ich vareškou premiešame. Vznikne nám elastické cesto, ktoré sa však dá liať. Cesto nalejeme do formy (môžme do jednej, budeme mať väčší bochník alebo do dvoch a budeme mať dva menšie, ja som si urobila dva bochníky).


Do cesta urobíme zárezy a posypeme ho tekvicovými semienkami. Formy vložíme do rúry vyhriatej na 80°C na prvých 20 minút a potom zvýšime teplotu až na 210°C a pečieme asi jeden a pol hodiny. Keď poklopeme po chlebíku a počujeme dutý zvuk je hotový. 

 

Bála som sa, že chlebík bude veľmi tuhý, ale prekvapil ma, je mäkučký a pekne bublinkový. A desiatu na brigádu som mala hotovú.




Menovky: ,

35 36 37 38