01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: How To Make Bread - Moja chlebová biblia 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

How To Make Bread - Moja chlebová biblia

34
Hneď ako som ju uvidela musela som ju mať. Teda kúpila som ju až na druhý deň, ale nemohla som ani spať, tak som sa na ňu tešila. A je vskutku skvelá!




Do Panta Rhei som zašla iba náhodou. Samozrejme som zamierila rovno k regálu s kuchárskymi knihami. Niekde v kútiku duše som dúfala, že nájdem knihu s receptami na nejaké dobré chlebíky. Ako som si tak prezerala knihy na vrchných policiach bola som trochu sklamaná. Nie ich obsahom, ale preto, že tam žiadna kniha o pečení chleba nebola. No keď som sa zohla, tak na úplne spodnej polici úplne vľavo bola zastrčená kniha s názvom How To Make Bread. Srdce sa mi rozbúchalo, vytiahla som ju a bola som unesená. Jej obal ma hneď zaujal. Nie je nejaký "premakaný", ale evokuje, že vo vnútri budú skvelé recepty na dobrý poctivý chrumkavý chlebík.

Autorom tejto knihy je Emmanuel Hadjiandreou. Je to mladý zanietený muž, ktorý študoval vo viacerých krajinách tajomstvo  prípravy kvalitného chleba. Viac o tomto skvelom pekárovi sa píše na zadnom prebale knihy kde sa dozvieme, že vyhral niekoľko súťaží so svojimi výtvormi.


Táto kniha je naozaj dobre prepracovaná. Je rozdelená do kapitol. V prvej kapitole s názvom Základy prípravy chleba sa dozvieme rozdiel medzi jednotlivými druhmi múk, niečo o droždí, ako si vytvoriť vlastný kvások, aké náčinie budeme potrebovať pri príprave chleba a nejaké dobré rady od samotného autora.
Ďalšie kapitoly ako Základné chleby a chleby z droždia, Bezlepkové chleby, Kváskové chleby a Sladké pečivo sú doprevádzané peknými fotografiami. Nie sú to fotky iba výsledných chlebíkov, ale je pri každom recepte odfotený aj postup.

 


Na receptoch v tejto knihe sa mi páči to, že potrebné množstvo surovín je prepočítané na gramy, mililitre, ale aj na hrnčeky resp. polievkové či čajové lyžičky (v závislosti od ingrediencie).

 
 Všetky recepty sú podrobne rozpísané, takže každý z nich zvládne aj začiatočník. :)
 Nájdeme tu recepty na klasický biely chlieb, taliansku foccaciu, netradičný arménsky chlieb, čokoládový chlieb a dokonca recept na chlieb s cviklou.



Na záver môžem povedať, že je to naozaj dobre spracovaná kniha, ktorú keď otvoríte tak hneď dostanete chuť na voňavý chlebík. Môžem ju naozaj vrelo odporučiť :).

Menovky: ,

35 36 37 38