01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Medové sušienky s vločkami a sezamom 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Medové sušienky s vločkami a sezamom

34
Doma máme skrinku kde máme ukryté sladkosti. Vždy keď mám chuť na sladké tak ju otvorím a po niečom siahnem. Občas sa mi však stane, že v nej nič nie je a tak som sa rozhodla, že si upečiem sušienky do zásoby.

Tento recept je jednoduchý, ale výsledok stojí za to!




Na cca 75 ks sušienok budeme potrebovať:

2 a 1/4 hrnčeka múky (ja som použila hladkú aj celozrnnú špaldovú múku)
1/2 hrnčeka nasucho opražených sezamových semienok
1 hrnček nasucho opražených ovsených vločiek
1/2 hrnčeka nasucho opraženého strúhaného kokosu
1/2 hrnčeka trstinového cukru
1 čajová lyžička prášku do pečiva
1/2 čajová lyžička sódy bikarbóny
1/2 čajová lyžička mletého kardamónu
1/2 čajová lyžička soli
2 vajcia
3/4 hrnčeka slnečnicového oleja
1/2 hrnčeka medu
1 vanilkový cukor alebo 1 čajová lyžička vanilkového extraktu


Postup:

Do misky si nalejeme potrebné množstvo oleja a pridáme k nemu med. Med s olejom dobre vymiešame. Následne pridáme zvyšné suroviny a všetko spolu premiešame.


Čajovou lyžičkou odoberáme z cesta a na plech vyložený papierom na pečenie tvarujeme sušienky (TIP: Lyžičku aj prsty si namočíme do teplej vody, aby sa nám cesto nelepilo).


Pečieme vo vopred vyhriatej rúre na 160°C až kým nezozlatnú (cca 10 minút).


Po upečení ich necháme vychladnúť a skladujeme ich vo vzduchotesnej nádobe. Tieto sušienky by mali vydržať približne dva týždne.

Menovky: , , , ,

35 36 37 38