01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Slané krekry v dvoch variáciách 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Slané krekry v dvoch variáciách

34
Radi si s priateľom kupujeme slané krekry Hanky Zemanovej. Chutia mi oveľa viac ako nejaké mastné chipsy, hoci aj na tých si občas pochutnám :). Hankine krekry ma inšpirovali a skúsila som si ich upiecť sama. Základný recept som našla na webstránke časopisu Apetit.



Najprv si pripravíme základné cesto, na ktoré budeme potrebovať :

250 g špaldová múka hladká
100 ml vody
50 g hustého bieleho jogurtu
25 g masla izbovej teploty
1/4 čajovej lyžičky morskej soli

Všetky suroviny dáme do misky a spracujeme na cesto. Ak sa cesto lepí prisypeme ešte múku až kým nám nevznikne nelepivé cesto.

Krekry v dvoch variáciách:

Cesto si rozdelíme na dve časti. Do jednej časti zapracujeme hrsť slnečnicových semiačok a do tej druhej hrsť tekvicových semiačok a dve lyžice sójovej omáčky.
Cesto vyklopíme na pomúčenú dosku, vyvaľkáme a kolieskom na pizzu nakrájame na štvorčeky. Prenesieme na plech vyložený papierom na pečenie, štvorčeky potrieme vodou  a vložíme do rúry vyhriatej na 160°C. Pečieme asi 20 minút až kým nie sú chrumkavé


Po vybratí z rúry dáme krekry vychladnúť na tanier, prikryjeme utierkou a necháme ich pod ňou obschnúť asi 4 hodiny. Skladujeme ich vo vzduchotesnej nádobe. Mali by vydržať asi mesiac, no podľa mňa nevydržia ani týždeň, lebo sú vynikajúce :)



Menovky: , ,

35 36 37 38