01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Hrnčekové knedle 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Hrnčekové knedle

34
Kúpila som si malé zapekacie misky. Keď som ich zbadala tak mi ihneď prebehlo hlavou, že prvé čo v nich urobím bude čokoládové soufflé. Ani vo sne mi nenapadlo, že ako prvé v nich urobím hrnčekové knedle.


Takisto ako pečivo, aj knedľu robievam doma. Mala som chuť na plnenú papriku a k tomu dobrú domácu knedľu. Listovala som receptami a hneď mi do oka padli hrnčekové knedle. Povedala som si, že to skúsim. Ešteže som mala moje nové misky :).

Na hrnčekové knedle potrebujeme:

250 ml plnotučného mlieka
1 čajová lyžička cukru
1 sáčok sušeného droždia
400 g polohrubej múky
1/2 čajovej lyžičky soli
1 žĺtok
1 lyžicu rozpusteného masla

Postup:

Polovicu mlieka si mierne ohrejeme, primiešame cukor a droždie. Do misy si nasypeme múku, soľ a prilejeme mlieko s droždím a cukrom. Na miernom ohni si rozpustíme lyžicu masla a vlejeme ho do zvyšného mlieka, pridáme žĺtok a vyšľaháme. Zmes tiež vlejeme do misky. Vypracujeme hladké cesto a necháme ho kysnúť 1/2 hodiny (prikryjeme ho utierkou aby nám neobschlo).
Do hrnčekov alebo zapekacích misiek dáme papier na pečenie. Z vykysnutého cesta vytvarujeme guľky a dáme ich do hrnčekov (guľky by mali byť asi tretinové ako je hrnček, pretože ešte nakysnú a aj keď sa budú pariť zväčšia svoj objem), prikryjeme a necháme kysnúť ešte 20 minút.
Na spodok širokého hrnca si dáme asi 1 - 2 cm vody, poukladáme doň misky, prikryjeme pokrievkou a dáme na sporák. Keď nám voda začne vrieť, zoslabíme a odstopujeme si 20 minút (počas parenia neodkrývame). Po 20 minútach misky (hrnčeky) vyberieme, knedlíky popicháme špáradlo a vrch potrieme maslom. Necháme trošku vychladnúť a vyklopíme z misky.

Knedle v priereze
                                                                                                            Dobrú chuť!

Menovky:

35 36 37 38