01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Jesenný zemiakový krém 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Jesenný zemiakový krém

34
Ja jednoducho milujem polievky. Už som to spomínala, ale musím to opäť napísať. Je mi jedno aká to je polievka, ale musím ju mať na stole každý deň a niekedy aj dvakrát :). A samozrejme najlepšie sú také, ktoré sú z bežne dostupných surovín a hotové doslova za pár minút. Polievka je proste neobmedzené pole možností. A tu je jedna z nich :) Stačí vám zopár obyčajných ingrediencíí a za krátku chvíľu vyčarujete chutnú polievku.


Potrebné suroviny:

1/2 väčšieho póru
1 - 1,5 kg zemiakov
1 veľká cibuľa
4 strúčiky cesnaku
kúsok masla
5 l vody
1 zeleninový bujón (napr. 2 čajové lyžičky sypaného od Alnatury)
soľ
mleté čierne korenie
2 čajové lyžičky sušeného tymiánu
1 čajová lyžička mletej rasce
klobása (ja som použila jej vegetariánsku verziu)
jarná cibuľka
sušený petržlen
200 ml smotany 12 %

Postup:

Očistíme si pór, cibuľu a cesnak a nakrájame na drobno. V hrnci si necháme speniť maslo a pridáme nakrájanú zeleninu. Restujeme asi 10 minút. Potom pridáme na kocky nakrájané zemiaky a mletú rascu. Premiešame, zalejeme vodou a privedieme k varu. Keď nám polievka začne vrieť pridáme tymián, bujón, osolíme a opepríme. Varíme kým zemiaky nie sú mäkké. Po zmäknutí zemiakov polievku dáme dole z ohňa a rozmixujeme ju tyčovým mixérom, prilejeme smotanu a vrátime na sporák. Necháme prejsť varom. Ochutnáme a ak je potrebné dosolíme prípadne okoreníme.
Polievku podávame s opraženou klobáskou, čerstvou jarnou cibuľkou a ozdobenú sušeným petržlenom.

Menovky: , ,

35 36 37 38