01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Jednoduchá paella 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Jednoduchá paella

34
Povedala som si, že nebudem kupovať nové časopisy s receptami kým neuvarím aspoň polovicu z receptov, ktoré mám nahromadené doma. A tak som pri rozmýšľaní čo uvariť na obed a zároveň využiť suroviny, ktoré mám doma, narazila na jednoduchú paellu v starom vydaní časopisu APETIT. Moje rozhodnutie variť zo starších časopisov sa vyplatilo!


Potrebujeme:

1 PL olivového oleja
1 cibuľu nakrájanú nadrobno
1 červenú papriku (použila som dlhú španielsku papriku Ramiro)
2 pikantné klobásky (do paelly sa používa španielska papriková klobása chorizo, ale keďže som ho nemala, tak som použila dve mäkké, slovenské pálivé klobásky - na chuti to určite neubralo)
2 strúčiky cesnaku, nadrobno posekané
1 čili paprička (ak chcete menej pikantnú paellu, čili papričku vynechajte)
1/2 ČL mletej kurkumy
soľ
1 hrnček prepláchnutej ryže (použila som bielu ryžu kombinovanú s divokou ryžou)
2 hrnčeky zeleninového vývaru
200 g olúpaných kreviet
100 g mrazeného hrášku
šťava z polovice citróna

Postup:

Do širokej panvice si nalejeme olivový olej a na miernou plameni ho zahrejeme. Pridáme na kolieska nakrájanú klobásku a opekáme ju asi 2 minúty. Následne pridáme nakrájanú cibuľu a papriku, plameň zvýšime na maximum a sprudka opekáme do chrumkava. Keď je klobáska aj zelenina opečená, pridáme nadrobno nakrájaný cesnak a nakrájanú čili papričku a hneď ako nám cesnak zavonia, prisypeme kurkumu a ryžu a dobre premiešame aby sa ryža dobre obalila korením. Zalejeme dvoma hrnčekmi teplého zeleninového vývaru (vopred som si pripravila biobujón), prikryjeme a varíme na miernom ohni 15 - 20 minút, kým ryža nie je mäkká.
Keď nám ryža zmäkne (pravidelne ryžu kontrolujte či náhodou nepotrebujete pridať vodu) pridáme krevety (môzu byť aj zmrazené), premiešame a opäť priklopíme aby sa nám krevety prehriali. Keď sú krevetky hotové, prihodíme hrášok, premiešame, opäť priklopíme a necháme hrášok zmäknúť (nie rozvariť! aby si zachoval peknú zelenú farbu). Nakoniec pridáme citrónovú šťavu (pozor na kôstky :)), podľa chuti dosolíme, premiešame a odstavíme.

Prajem dobrú chuť!

P.S. Ak si chcete vytvoriť doma španielsku atmosféru, ozdobte paellu dielikmi citrónu a popíjajte sangriu s ovocím :)

Menovky: , , , ,

35 36 37 38