01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Ako som robila konopné mlieko 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Ako som robila konopné mlieko

34
Áno, čítate dobre, konopné mlieko. Nie, neľakajte sa, mojím cieľom nebolo sa pekne "nahúliť", ale vyrobiť si zdravé rastlinné mlieko.
Rastlinné mlieko, alebo skôr rastlinný nápoj, si zvyknem kupovať (najradšej mám špaldové :), ale keďže som mala doma nelúpané konopné semienka, ktoré som kúpila s cieľom na nakličovanie a až potom so zistila, že na to nie sú vhodné (treba lúpané), tak som ich zúžitkovala a vyrobila si vlastné konopné mlieko.


Kým sa dostaneme k samotnému výrobnému procesu je potrebné niečo o konopných semienkach vedieť. Asi najdôležitejšie je, že tie, ktoré sa predávajú v obchodoch (so zdravou výživiou, resp. bioobchodoch) neobsahuje THC, teda nemajte strach, že by ste sa nejako zdrogovali alebo čosi také.

Výhody konzumovania konopného semena:
Takže, čo to sme sa dozvedeli, poďme teda na jeho výrobu!

Potrebujeme (z uvedeného množstva dostaneme vyše 1 liter konopného mlieka): 

3/4 hrnčeka nelúpaných konopných semienok
3 hrnčeky vody

Postup:

Večer si konopné semienka prepláchneme a zalejeme 1 hrnčekom vody. Ráno semienka premyjeme a opäť zalejeme 1 hrnčekom vody a necháme ich ešte namočené aspoň do poobedia. Niekde sa píše, že by semienka mali byť namočené aspoň deň, ale akonáhle začnú pukať a vidíte biele klíčky, tak sú pripravené na mixovanie.
K namočeným semienkam (vodu nezlievame!) pridáme 3 hrnčeky vody a mixujeme cca 3 minúty, kým sa tekutina nezafarbí dobiela. Najlepšie je na to použiť mixér, ale keďže ja mám iba tyčový, musela som si to rozdeliť na niekoľko častí a mixovať takto. Zabralo mi to strašne veľa času, myslela som, že mixér to neprežije, bol vriaci a tak som mu musela robiť pravidelné prestávky, aby sa príliš nezadýchal :D.
Keď je všetko vymixované precedíme cez sitko a nakoniec cez nejakú jemnú tkaninu.


Prelejeme do sklenenej nádoby a uchovávame v chladničke. Spotrebujeme do 4-5 dní.

Čo sa týka chuti mne trošku pripomína trávu :D. Nie je zlé, ale na bežné pitie mi až tak nepasuje (viac mi chutia iné rastlinné nápoje). Ja som ho pripravovala hlavne preto, že som šla robiť pšenový puding, do ktorého šlo rastlinné mlieko a žiadne som doma nemala. Ale je to určite skvelá zdravá alternatíva pri príprave koláčov, do ktorých ide klasické kravské mlieko. Určite vám odporúčam to aspoň skúsiť a tak trošku oživiť váš jedálniček :).

Menovky: , , , , , ,

35 36 37 38