01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Brokolicová polievka so syrom s modrou plesňou a čiernym sezamom 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Brokolicová polievka so syrom s modrou plesňou a čiernym sezamom

34
Predvčerom som kúpila brokolicu v akcii. Vždy to tak robím. Potom ju uložím do chladničky a keď sa nám minie polievka spravíme si rýchlu brokolicovú. Tentokrát som však chcela skúsiť nejakú inú.
V knihe Varíme pre planétu som objavila recept na brokolicovú polievku s feniklom. Tešila som sa na toto nové spojenie dvoch skvelých surovín, ale na moju smolu v obchode fenikel nemali. A tak sediac v autobuse som tuho premýšľala a zrazu ma osvietilo (aj jarné slniečko spoza okna) a napadla mi táto polievka.
Syr s modrou plesňou jej dodal výbornú krémovú chuť a nový rozmer. Nie je v nej smotana takže je "diétna" (nemám to slovo rada, ale je taká :D) a čierny sezam je zas plný živín, ovplyvňuje kvalitu kostného tkaniva, tvorby krvi, plodnosť či kvalitu vlasov (je pomletý takže ich z neho získate čo najviac). A čo je hlavné je rýchla a zdravá :).


Potrebujeme:

1 brokolicu (500 g)
1 veľký zemiak
70 g syra s modrou plesňou
soľ
mleté čierne korenie
1 1/2 PL čierneho sezamu
2 l vody

Postup:

Do hrnca si nalejeme vodu a privediem k varu. Keď začne vrieť pridáme na kocky nakrájaný zemiak, na ružičky rozobratú brokolicu (dávam aj hlúbik, ktorý pred mixovaním vyberiem). Osolíme a varíme kým nám zemiaky nezmäknú.
Keď je zelenina uvarená, dáme dole z ohňa, rozmixujeme ponorným mixérom, vrátime na sporák a pridáme rozdrobený syr. Na miernom ohni varíme kým sa nám syr nerozpustí.
Nakoniec pridáme pomletý čierny sezam (keďže nemám kávový mlynček, tak som si dala do misky troška vody a vsypala sezam a rozmixovala ho ponorným mixérom, keby som vodu nedala strieľal by po mne :D).
Ak je potrebné ešte dochutíme soľou a mletým čiernym korením.


Podávame ozdobené krutónmi opraženými na olivovom oleji, posypané kúskami syra s modrou plesňou a čiernym sezamom.




Menovky: , , ,

35 36 37 38