01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Jarný mrkvový koláč 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Jarný mrkvový koláč

34
Predplatila som si časopis F.O.O.D a nevedela som sa dočkať kedy mi už konečne príde. Celý minulý týždeň som nakukovala do schránky a stále nič. V pondelok som si zbožne priala aby mi už konečne dorazilo aprílové číslo. A dočkala som som sa ! Bolo tam :). Časopis F.O.O.D milujem, poznám aj ich staršie čísla a ani toto aprílové nesklamalo. Našla som tam recept na jarný mrkvový koláč (na slano). Bola som plná očakávaní ako bude chutiť, pretože išiel doňho tvaroh. Tvaroh mám rada iba na slano a keď je studený a nie zohriaty, ale výsledok ma príjemne prekvapil. Je vynikajúci. A skutočným dôkazom, že je naozaj dobrý je, že môj priateľ, ktorý miluje mäso, sa ho nevie dojesť. Tak ak máte chuť na jarný koláčik zapínajte rúry!


Potrebujeme (okrúhla forma 24 cm):

1 lístkové cesto (500 g) - v recepte sa uvádza, že 500 g lístkového cesta postačí na dva koláče, ale ja som ho použila iba na jeden. rozvaľkala som ho asi na 30x30 cm, vložila do formy, okraje orezala a z nich som si upiekla, ako to volám ja, chňapsky potreté cesnakovým olivovým olejom, posypané soľou a peprom
2 mrkvy
3 jarné cibuľky
275 g hrudkovitého tvarohu
2 vajcia
syr s modrou plesňou na posypanie (podľa chuti)
soľ
mleté čierne korenie
bylinková soľ


Postup:

Cesto si vaľkáme a vložíme do olejom vymastenej a polohrubou múkou vysypanej formy. Cesto poprepichujeme vidličkou.
Do misky si dáme vajcia, tvaroh a vymiešame. Osolíme a okoreníme (použila som aj bylinkovú soľ). Pridáme natrúhanú mrkvu a nakrájanú cibuľku.
Zmes vylejeme na cesto, posypeme syrom s modrou plesňou a pečieme pri 180°C cca 20 - 25 minút.



Podávame s nejakým čerstvý šalátom.

Menovky: , , , ,

35 36 37 38