01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Limetkový koláč 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Limetkový koláč

34
Teploty postupne stúpajú takže sa hodí niečo osviežujúce :).
Základ tvoria čokoládové sušienky s kokosom a plnka je iba z vajec, cukru a limetkovej šťavy. Mala som obavy či mi z toho nevznikne nejaká sladká praženica, ale našťastie to dobre dopadlo a my si teraz pochutnávame na tomto vláčnom nakyslom koláčiku :).


Potrebujeme (okrúhla forma s priemerom cca 24 cm):

na korpus:
200 g čokoládovo-kokosových sušienok (použila som BIO čokokokosky od Hanky Zemanovej)
75 g masla

na plnku:
4 vajcia
šťava z 3 limetiek
kôra z 2 limetiek
150 g trstinového cukru

na sirup a ozdobu:
šťava z 1 limetky
1 kopcovitá polievková lyžica trstinového cukru 
kôra z 2 limetiek

Postup:

Sušienky si úplne rozmrvíme (ja som to robila tak, že som ich nechala v pôvodnom obale a roztĺkla som ich tĺčikom na mäso). Maslo si rozpustíme a zmiešame so sušienkami. Túto hmotu natlačíme do okrúhlej formy a pečieme pri 175°C na najspodnejšej mriežke 8 minút. Vyberieme z rúry a necháme úplne vychladnúť.

Teraz si pripravíme plnku. Najprv si oddelíme žĺtka od bielok. K žĺtkom pridáme limetkovú šťavu a cca polovicu cukru. Vymiešame do peny.
Do hrnca si dáme vodu a privedieme k varu, zoslabíme tak, aby nevrela až príliš a misku so žĺtkovou penou umiestníme nad hrniec a miešame metličkou kým nám zmes nezhustne (dajte pozor aby ste z toho nemali praženicu!) Hneď ako na metličke po zodvihnutí uvidíte oddeľujúce sa kvapky, dajte misku preč.
Do bielok pridajte štipku soli a začnite ich šľahať a postupne prisypávajte zvyšný cukor. Ušľahajte tuhý sneh.
Do žĺtkovej zmesi pridajte limetkovú kôru a postupne zapracujte sneh.
Plnku dajte na vychladnutý korpus a pečte pri 175°C na strednej mriežke cca 15 minút.

Kým sa nám koláč pečie pripravíme si sirup. Do limetkovej šťavy pridáme cukor a zahrievame kým sa nám cukor úplne nerozpustí.
Po upečení ešte teplý koláč potrieme týmto sirupom (veľmi jemne a opatrne, pretože plnka by nám mohla prasknúť, teda to sa mi aj stalo :D) a posypeme limetkovou kôrou. Necháme vychladnúť a potom vložíme do chladničky.

                                              Limetkový koláč podávame dobre vychladený :)




Menovky: , ,

35 36 37 38