01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Ázijská polievka (vegan) 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Ázijská polievka (vegan)

34
Inšpirovala som sa na jednom zahraničnom blogu My new roots a uvarila som polievku s ázijskými vôňami a chuťami.


Najprv si pripravíme vývar, na ktorý potrebujeme:

2 l vody (použila som vodu, v ktorej som varila špargľu)
3 cibule (použila som aj žltú aj červenú)
2 malé čili papričky
1 PL feniklových semienok
3 hviezdičky badiánu
1/2 ČL celého čierneho korenia
3 tobolky kardamónu
3 veľké strúčiky cesnaku (použila som viac, keďže moje strúčiky boli mini)
5 celých klinčekov
1 ČL soli
1 tyčinka škorice
1 hrsť mrkvovej vňate
šťava z 1/2 limetky


do polievky budeme potrebovať:

pár luskov mladého hrášku
2 mrkvy nastrúhané škrabkou na zemiaky na tenké pásiky
červená reďkovka nakrájaná na tenké plátky
jarná cibuľka
klíčky mungo
medvedí cesnak
čierny sezam
ryžové rezance

Postup:

Cibuľu si očistíme a nakrájame na štvrťky. Očistíme si aj cesnak, ale necháme ho v celku. Všetky ingrediencie (okrem limetkovej šťavy) dáme do vody a privedieme k varu. Na miernom ohni varíme (prikryté) 1 hodinu. Odstavíme a dochutíme limetkovou šťavou, prípadne ešte dosolíme.
Napokon scedíme.

Opäť privedieme k varu a hneď ako začne polievka vrieť vhodíme mrkvu a hrachové lusky. Prikryjeme a odstavíme.

Medzitým si pripravíme ryžové rezance podľa návodu.

Do misky dáme rezance, nakrájanú zeleninu a zalejeme horúcim vývarom. Posypeme čiernym sezamom a podávame.



Menovky: , , , ,

35 36 37 38