01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Rebarborovo-jahodový mrazený jogurt 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Rebarborovo-jahodový mrazený jogurt

34
Zmrzlinovač si musím pripísať na svoj zoznam spotrebičov, ktoré si musíme kúpiť keď budeme žiť vo vlastnom. Nie je to nevyhnutnosť, ale ušetrí to čas a aj námahu :).
Mrazený jogurt, alebo FroYo (frozen yogurt), som odkukala od Green Kitchen Stories. Bohužiaľ som ho robila neskoro večer a jeho prípravu som odflákla, takže nemá zmrzlinovitú konzistenciu, ale je dosť tvrdý, podobne ako dreň, no na chuti to nič nemení :)).


Potrebujeme:

500 g jahôd
250 g rebarbory
1 vanilkový lusk
8 PL medu
800 g hustého bieleho jogurtu (použila som BIO od Hollandie)

Postup:

Jahody si odstopkujeme, umyjeme a nakrájame na menšie kúsky. Rebarboru očistíme (zbavíme ju "fúzov") a nakrájame na plátky. Dáme do hrnca, pridáme 4 PL medu. Pridáme vyškrabnuté semienka z vanilky a aj celý lusk.


Privedieme k varu a na miernom ohni (musí to len trošku bublať), za občasného miešania varíme 10 minút. Odstavíme, vyberieme vanilkový lusk a rozmixujeme ponorným mixérom do hladka.
Prelejeme to do plastovej nádoby a dáme do mrazničky vychladiť na cca 1 hodinu (nie zamraziť!).
2/3 vychladenej zmesi zmiešame s jogurtom, zvyšným medom a dáme do plastovej nádoby s vrchnákom.
Každú pol hodinu premiešame ručne metličkou alebo mixérom, kým nie je úplne zmrazený. Po zmrazení prilejeme zvyšný "džem" a lyžicou ho jemne zapracujeme aby nám vznikol pekný vzor.



A takto vás žiadne horúčavy nemôžu zaskočiť, vždy budete mať po ruke domácu zmrzku. A aspoň nedopadnete tak ako ja včera, keď som jedla najhoršiu zmrzlinu vo svojom živote (samozrejme nie doma :)).

Menovky: , ,

35 36 37 38