01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Naša handmade svadba 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Naša handmade svadba

34
Poznáte ten pocit, ste dievča/žena a snívate o svojej nádhernej svadbe a ten sen sa vám nakoniec aj splní. Priznám sa, že ja ten pocit nepoznám, teda aspoň prvú časť toho sna. Nikdy som sa vydávať nechcela, no nakoniec som aj tak mala svoju vysnívanú svadbu a je mi až ľúto, že je to iba raz za život (teda malo by byť :D).


Ale poďme pekne poporiadku od príprav až po veľké finále :).

Môžem vám na rovinu povedať, že žiadne požiadanie o ruku nebolo. Všetko bolo o vzájomnej dohode. S priateľom, teraz už manželom, sme spolu už vyše 6 rokov a z toho 5 rokov spolu žijeme. Svadbu som nechcela, pretože som to považovala za zbytočné plytvanie peniazmi a podľa mňa na to, aby ste s niekým žili a milovali ho nepotrebujete žiaden papier. Nakoniec som o tejto skutočnosti presvedčila aj priateľa. Tak prečo sme sa nakoniec vzali? Z prozaického dôvodu. Myslíme do budúcna na naše spoločné vlastné bývanie (teraz sme v podnájme) a je to oveľa jednoduchšie keď sme manželia. Tak sme sa teda dohodli, že urobíme svadbu. Myslím, že môj ocko na to nikdy nezabudne ako sme (cez telefón) oznámili, pretože v ten deň mal narodeniny.

Keďže svadba nie je vôbec lacná záležitosť, rozhodli sme sa, že ušetríme kde sa dá. Navrhla som, že si sami vyrobíme pozvánky, s pomocou rodinných príslušníkov upečiem koláče a tortu, s mamkou urobíme výzdobu, mamka mi ušije šaty, fotiť nás bude kamarát u nás na záhrade a pod.

Jeden deň som sadla za počítač a skutočne som pozvánky urobila :).



Čo sa týka šiat, nakoniec sme sa s mamkou zhodli, že bude lepšie ak si nejaké kúpim (možno sa vám zdá šialené kupovať svadobné šaty, no požičovné je niekoľkonásobne drahšie), pretože ja som celý rok v Bratislave a ona zas Košiciach, takže nebolo možné to zrealizovať. Šaty som si objednala cez ebay. Priateľ mi zobral miery (to bola teda zábava keďže v živote nedržal meter v ruke :D) a potom sme už len čakali. šaty mi prišli domov do Košíc, všetci ich už videli iba ja ako nevesta som ich videla posledná (teda najposlednejší ich videl ženích :D).


Šaty na redový tanec som si takisto objednala cez ebay. Mamka mi k ním ušila zásterku, vnútro košíčka a šatku do vlasov.



Šaty po redovom som si kúpila za 4 eurá vo výpredaji :).

Čo sa týka obrúčiek, aj na tých sme ušetrili. Môj manžel nerád nosí prstene a ide čisto iba o symbolický akt, takže obrúčky sme si kúpili z chirurgickej ocele 7 eur/ks.


Koláčiky a tortu som chcela robiť sama. Hneď ako som to oznámila sa začali búriť naše babky, že to prináša nešťastie. Dôvod prečo som ich chcela piecť ja, je že náš termín 19.7. je stred leta, je strašne horúco, nemám rada umelé plnkové koláče a marcipánové torty. Moja predstava torty bola tzv. holá torta.
Nakoniec sme to trošku zmiernili. Torty sme dali urobiť v cukrárni u nás na dedine. Mamka doniesla obrázky a vysvetlila akú máme predstavu. Taktiež sme si u nich objednali suché koláče. Jednu tortu nám upiekla aj krstná mama.
Keďže sa babky začali búriť, tak sme to vymysleli tak, že ja som dirigovala a mamka piekla. Takisto sme poprosili moju krstnú mamu, ktorá nám napiekla najlepšie punčové rezy, kreolky a zopár ďalších koláčov, babka upiekla svoje preslávené žĺtkové rezy, babkina sestra perníčky.
S mamkou sme nakoniec upiekli brownies s pepermintkami (základný recept tu a do cesta pridajte nasekané pepermintky v čokoláde), neskutočne vláčne muffinky (recept čoskoro), piškótovú roládu, citrónové kocky.
Moja svokra objednala koláče takže sme mali nakoniec taký mix.





Samozrejme, že sme sa nevyhli tomu, čo je bežným zvykom, že hostia nosia torty.




S koláčmi tradične súvisí výslužka pre hostí. A keďže sme chceli netradičnú svadbu, rozhodli sme sa, že hosťom dáme aj netradičné výslužky. Spolu sme mali 67 hostí a z toho 30 kamarátov, takže netradičná výslužka bola aj z ekonomických dôvodov.
Našu netradičnú výslužku tvorili domáce maslové sušienky, ktoré som napiekla sama, malé fľaštičky naplnené domácou pálenkou a vonné vrecúška. Rodinným príslušníkom sme pribalili aj koláče.
S lepením a pečatením fľaštičiek mi pomáhala krstná mama za čo som jej nesmierne vďačná.





Musím podotknúť, že hostia si sušienky veľmi pochvaľovali, pálenku nevypili a nechali si na pamiatku.

Postupne sa dostávame k samotnej výzdobe. Moja predstava bola jasná. Prírodná romantická výzdoba. Moja mamka má neskutočnú kreativitu, vkus a je kvetinárka. Na internete som našla zopár fotiek a inšpirovali sme sa. Nakúpili sme zaváraninové fľaše, čipku, špagáty a kockovanú stužku. S výzdobou fliaš mi pomáhala aj krstná mama, ale môžem sa pochváliť, že väčšinu som urobila sama :). Bolo ich 32. Polovicu sme zdobili na kytice a druhú pre sviečky.
Fľaše na sviečky sme zdobili vo vrchnej časti, na spodok sme dali drobnú bielu fazuľu a položili na ňu plávajúcu sviečku. Fľaše na kytice sme ozdobili celé. Každá bola iná.
Vázy na kytice, ktoré stáli na hlavnom svadobnom stole zdobila mamka, tak ako aj poháre pre novomanželov.
Čo sa týka kvetinovej výzdoby, opäť sme sa snažili ušetriť. Časť kvetov sme objednali, no druhú časť sme boli s mamkou nazbierať na lúke. Nakoniec sa dobrovoľne zapojila aj suseda, ktorá šla na bicykli až k neďalekému lesu a doniesla krásne lúčne kvety (podotýkam, že má vyše 70).
Svadobnú kyticu a pierka pre ženícha, svedkov a dedkov, tak ako aj kytičky na stôl robila mamka. No a jedna krásna kytica mi prišla aj od sesternice z Nového Zélandu, ktorá sa bohužiaľ nemohla zúčastniť, no trafila sa presne do výzdoby :).
Menovky som robila z levandule.











Ako som už spomínala, fotili sme sa u nás na záhrade ešte pred obradom. Ak máte možnosť určite sa foťte niekde v prírode. Vzniknú krásne uvoľnené fotky :).







Po fotení sme šli na úrad a aby o nás vedeli, ťahali sme za sebou plechovky. Vlečku mi niesli tri malé družičky :). Obrad bol nádherný. Recitál čítala naša známa, o čom sme nemali ani len tušenia, že pre nás niečo také chystá. Keď začal hrať svadobný pochod a ocko ma viedol ešte som sa držala no akonáhle som ju zbadala vtisli sa mi slzy do očí, pretože ak vám o láske hovorí niekto blízky rozcíti vás to oveľa viac. Po obrade pred úradom na nás čakali priatelia, ktorý po nás hádzali cukríky :).





Po obrade sme sa presunuli do miestnosti. Nasledovala tradičné rozbíjanie taniera a zametanie. Menu sme mali nasledovné: prípitok bol šampanské s jahodou, predjedlo šalát caprese, slepačia polievka s domácimi rezancami, hlavný chod boli varené zemiaky, ryža, grilovaná zelenina a bravčová panenka s nejakou omáčkou (neviem akou, ale bola vynikajúca).


Po predjedle nasledoval náš novomanželský tanec. A nie hocijaký. Poctivo sme doma nacvičovali, ale veď sa pozrite a posúďte :).


Po polievke nasledoval rodičovský tanec a prekvapenie pre moju babku a dedka, ktorý v ten istý deň oslavovali neuveriteľné 55. výročie svadby. Mamka pre nich vymyslela básničku, ktorú prečitali spolu so sestrou a babkin syn obdaroval babku kyticou, ktorá vyzerala presne ako tá, ktorú mala v ich svadobný deň. Dali sme im zahrať pesničku Už mi lásko není 20 let.

No a potom sa rozbehla skutočná zábava. Bol aj únos nevesty, ženích sa však nedostavil, pretože ho chudáka poslali iným smerom :D. Musel vykúpiť moju topánku, z ktorej následne pil.
A ako som vravela, chceli sme netradičnú svadbu a tak sme vymysleli súťaže. Prvá bola, že ženích musí so zaviazanými očami podľa nohy nájsť nevestu. Druhá bola naopak, ibaže ja som hľadala ženícha podľa tváre. Našli sme sa :). Ďalšia súťaž bola inšpirovaná filmom Skús ma rozosmiať, kde úlohou bolo, že pár musí loptu bez pomoci rúk dostať z brucha medzi ústa. No a posledná hra bola Tri prasiatka. Kde sa čítala rozprávka. Jeden súťažiaci bol vlk, druhý domček a tretí prasiatko. Pri každej zmienke daného pojmu sa musel dotyčný postaviť ak tak neurobil musel si vypiť. To teda dopadlo :D.

Predtým ako som sa šla prezliecť na redový som hádzala kyticu, ktorú nakoniec chytil kamarát pre svoju priateľku. Myslím, že niečo na tom hádzaní bude, pretože plánujú svadbu :).





 


Nasledoval redový tanec a po ňom zábava až do rána do pol siedmej.


A viete čo bol pre mňa z celej svadby najkrajší zážitok? Keď ráno všetci hostia odišli, DJ pustil slaďák a tancovali sme na parkete úplne sami a v tom momente sme existovali len my.





35 36 37 38