01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Torta s tvarohovým krémom a lesným ovocím 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Torta s tvarohovým krémom a lesným ovocím

34
Po dlhom čase vám prinášam ďalší recept. Je to torta na želanie môjho priateľa, teda už manžela ;) (o našej svadbe vám čoskoro rozpoviem :). Torta je naplnená tvarohovým krémom, ktorý dvakrát nemusím, ale čo by som pre svoju lásku neurobila :)


Pred naplnením je potrebné korpus nechať úplne vychladnúť takže si ho upečte deň vopred alebo ráno a večer ho môžete plniť.


Potrebujeme (otváracia tortová forma o priemere 24 cm):

na korpus: 

250 g zmäknutého masla
180 g práškového cukru
5 vajec od šťastných sliepočiek z voľného výbehu
250 g hladkej pšeničnej múky
6 g prášku do pečiva ( 2 ČL)
2 ČL vanilkového cukru

na plnku: 

250 ml smotany na šľahanie
50 g práškového cukru
250 g plnotučného hrudkovitého tvarohu
1/4 ČL vanilkového prášku alebo 1 ČL vanilkového extraktu
cca 250 g lesného ovocia (použila som maliny, černice, čučoriedky)

maslo a strúhanka na vymazanie a vysypanie formy

Postup:

Zmäknuté maslo vyšľaháme s cukrom a postupne pridávame vajcia. V druhej miske si zmiešame múku s práškom do pečiva a vanilkovým cukrom. Suchú zmes pridáme k maslu a opäť vyšľaháme.
Formu si vymažeme maslom a vysypeme strúhankou. Cesto vlejeme do formy a pečieme pri teplote 160°C 50 minút (urobte test špajdľou). Nechajte úplne vychladnúť.
Smotanu si vyšľaháme s cukrom. V druhej miske si vymiešame tvaroh s vanilkovým práškom príp.extraktom a pomaly ho vareškou zapracujeme do šľahačky.
Vychladnutý korpus prerežeme na polovicu a na spodnú časť natrieme polovicu krému. Na krém poukladáme približne polovicu ovocia. Ja som to robila tak, že som striedala maliny s černicami a následne som to posypala čučoriedkami.



Priklopíme druhou polovicou korpusu a na vrch natrieme zvyšnú časť krému a posypeme zvyšným ovocím.
Dáme aspoň na 2 hodiny do chladničky vychladiť.









Menovky: , , , ,

35 36 37 38