01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Rubrika: Knižné novinky vol.1 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Rubrika: Knižné novinky vol.1

34
Uvažovala som ako okoreniť môj blog, aby to neboli iba samé recepty. A tak som sa rozhodla, že vám raz za čas prinesiem článok o knižných novinkách - teda aké nové kuchárske knihy sa pripravujú či o tých, ktoré už uzreli svetlo sveta.
Minulý rok som začala písať seriál o obininách, ale nejako som ho nedokončila (sľubujem, že raz ho dokončím). Takže dúfam, že táto rubrika nebude na tom rovnako a vydrží mi to. Držte mi palce! :)


Dnes vám predstavím šesť knižných noviniek, z ktorých ešte nie všetky sú na trhu, ale blízkej dobe si ich budete môcť zakúpiť.

1. Kuchařka ze Svatojánu (Eva Francová, vydavateľstvo Motto, 2014, cena: 15-18 eur)
Táto kniha bola podľa mňa jedna z najočakávanejších. Autorka, Eva Francová, je známa blogerka a na svoje FB stránke vystupuje pod pseudonymom Kuchařka ze Svatojánu. Pravidelne na svoj blog prispieva vegetariánskymi či vegánskymi receptami a má tisíce fanúšikov. A možno práve tento virtuálny úspech ju nakoniec inšpiroval aby napísala knihu. A skutočne je tu! V tejto knihe nájdete množstvo overených receptov. A nie len na dobré jedlo, ale aj na domácu kozmetiku.

2. Menu podle Koko (Veronika Koko Kokešová, vydavateľstvo smart press, 2014, cena: 500 Kč)
Česká moderátorka, ale zároveň aj foodblogerka roku 2013 Koko, nedávno ohlásila, že chystá knihu. Prečo táto kniha stojí za zmienku? Možno preto, že autorka si knihu ilustruje sama. Autorka sa dostala do povedomia verejnosti vďaka svojmu známemu blogu MENU domu by Koko, na ktorom pravidelne prispieva video receptami. Momentálne Koko ešte nie je pevne rozhodnutá o dizajne obálky svojej knihy a preto poprosila svojich FB fanúšikov aby jej hlasovaním pomohli (zapojiť sa môžete aj vy :), ja som hlasovala za tú, ktorú vidíte na fotke). Kniha sa narodí 22. októbra.

3. Umění francouzské kuchyně (Julia Child, vydavateľstvo Jota, 2014, cena: 23-30 eur)
Táto kniha je vlastne český preklad slávnej kuchárskej knihy Mastering of the Art of French. Autorkou knihy je už nebohá Julia Child (zároveň odporúčam film s Meryl Streep Julia & Julia, ktorý je z časti životopisným príbehom Julie Child). Pre mňa osobne je toto kniha roka. Teda osobne som zvedavá ako to celé dopadne, pretože kto pozná knihy Julie tak vie, že používa odlišnú metrickú sústavu, takže som hlavne zvedavá ako sa prekladatelia s týmto vysporiadajú. Je to určite veľký úspech pre vydavateľstvo Jota, pretože Julia je naozaj svetoznáma a bohužiaľ nie všetci ovládajú angličtinu či nemajú chuť preratúvať unce na gramy, takže verím, že táto kniha bude mať na českom i slovenskom trhu veľký úspech. Titul vychádza 29. októbra.

4. River Cottage Light & Easy: Healthy recipes for every day (H.F.Whittingstall, vydavateľstvo Bloomsbury Publishing, 2014, cena: 25 eur)
H.F.Whittingstall je známy vďaka jeho televíznej šou River Cottage, v ktorej sa vracia k prírode, žije na farme, varí z lokálnych a sezónnych surovín. Je to proste taký človiečik, ktorý žije môj sen a preto je aj jeden z mojich najobľúbenejších britských kuchárov. Vlastním jednu jeho knihu a sú to jednoduché rozmanité recepty, ktoré zvládne naozaj každý. Koncept jednoduchosti, lokálnosti, sezónnosti surovín a zdravých receptov si zachováva aj táto jeho v poradí už x-tá kniha. Naučí vás ako si upiecť ražné grissini, pripraviť mandľové mlieko, cviklové burgre či uvariť voňavú ázijskú polievku. Knihu kúpite cez amazon.com alebo cez bookdepository.com.

5. How to Be a Better Cook (Lorraine Pascale, vydavateľstvo HarperCollins, 2014, cena: 24 eur)
Lorraine Pascal je bývalá modelka, ale to nemení nič na tom, že varí ako bohyňa. Videla som jej kuchárske šou a je fakt dobrá. Pečie úžasné dezerty či pečivo a varí nekresťansky dráždivé jedlá. Nevlastním ani jednu z jej kníh, ale z toho čo som videla si možno nejakú aj kúpim. Táto kniha vám pomôže pri príprave romantickej večere či rodinnej oslavy, naučí vás techniky ako správne používať nôž, rôzne triky až po konečnú úpravu jedál. Knihu  kúpite cez amazon.com alebo cez bookdepository.com.

6. Bread Exchange: Tales and Recipes from My Journey of Baking and Bartering (Malin Elmlid, vydavateľstvo Chronicle Books, 2014, cena: 25 eur)
K tejto knihe som sa dostala náhodou. Keďže som tak trochu chlebový maniak, tak na FB klikám na všetko kde sa objaví BREAD. Klikla som a objavila som túto úžasnú knihu, ktorá vychádza 24. októbra. Je to v podstate príbeh prepletený receptami na dobrý chlieb a domáce recepty z celého sveta. Autorka totiž so svojim domácim chlebom cestovala z Antwerp do Kábulu, z Varšavy do New Yorku, Štokholmu do Berlína. Malin ponúkala svoj domáci chlieb výmenou za recepty. Nazbierala však aj množstvo zážitkov, o ktorých ak chcete vedieť viac tak si zakúpte knihu na amazon.com alebo bookdepository.com.


Menovky:

35 36 37 38