01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Slaný koláč s restovanou paprikou a cibuľou 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Slaný koláč s restovanou paprikou a cibuľou

34
Písanie blogu je istý spôsob meditácie, ale beda ak sa to stane vašou závislosťou! Ja už som bohužiaľ "feťák" a niet mi pomoci, ale vďaka tejto mojej závislosti si môžete upiecť ďalšiu dobrotu - slaný koláč s restovanou paprikou a cibuľou :).


Potrebujeme (okrúhla forma o priemere 24 cm):

na cesto:
150 g hladkej pšeničnej múky
150 g celozrnnej pšeničnej múky
115 g studeného masla
cca 2 - 3 PL studenej vody
štipka soli

na náplň:
250 g ricotty
2 vajcia
2 ČL dijonskej horčice
1 žltá paprika
1 cibuľa
soľ
mleté čierne korenie
strúhaný parmezán
olivový olej

maslo a strúhanka na vymazanie formy

Postup:

Najprv si pripravíme cesto. Do misky si dáme oba druhy múk, soľ a zmiešame. Pridáme na kocky nakrájané maslo a zapracujeme do múky. Ak sa nám cesto nespája pridáme zopár lyžíc studenej vody. Zabalíme do potravinovej fólie a dáme do chladničky aspoň na 30 minút.
Vychladené cesto rozvaľkáme (ak sa dá, mne sa trhalo takže som ho iba natlačila do formy) a poprepichujeme. Kým si pripravíme náplň dáme ho ešte chladiť do chladničky.
Papriku a cibuľu si nakrájame na prúžky a orestujeme na olivovom oleji. Osolíme a koreníme. Ricottu si vyšľaháme s vajciami a horčicou. Osolíme a okoreníme podľa chuti. Náplň rozotrieme na korpus a na vrch poukladáme orestovanú papriku s cibuľou. Posypeme strúhaným parmezánom.


Pečieme vo vopred vyhriatej rúre na 200 °C cca 30 - 40 minút kým náplň nestuhne.


Podávame so zeleninovým šalátom. 

Menovky: ,

35 36 37 38