01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Špaldové tvarohové pagáče 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Špaldové tvarohové pagáče

34
Pátrala som v starých receptoch a natrafila som na tvarohové pagáče. Ešteže som tvaroh mala v chladničke. Trochu som si upravila recept a použila som špaldovú múku (aj celozrnnú). Hoci veľmi  nenarástli, ale sú jemnučké a chrumkavé. A samozrejme, že v zápale prípravy som zabudla do nich dať soľ a keď som ich už mala tak pekne poukladané na plechu tak som to zistila a musela som ich pozbierať a začať odznova :).



Potrebujeme:

230 g zmäknutého masla
230 g jemného tvarohu (nie nátierkový, ale ten medzi hrudkovým a nátierkovým)
130 g hladkej špaldovej múky
130 g celozrnnej špaldovej múky hladkej
1/2 ČL soli
vajce na potretie

Postup:

Z masla, tvarohu, múky a soli vypracujeme hladké cesto. Vyklopíme ho na pomúčenú dosku a rozvaľkáme na hrúbku 1 cm. Dva okraje zahneme do stredu.


Potom preložíme na polovicu.


Opäť vyvaľkáme (hrúbka 1 cm) a a takto ho preložíme a vyvaľkáme ešte dvakrát.
Následne vykrajujeme pagáčiky.


Poukladáme na plech, potrieme rozšľahaným vajíčkom a pečieme pri 180 °C 20 minút.


 

Prajem dobrú chuť!


Menovky: , ,

35 36 37 38