01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Zdravý životný štýl vol. 1 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Zdravý životný štýl vol. 1

34
Dopredu chcem upozorniť, že nie som žiaden odborník na zdravie, ale niečo som si už načítala, praxou zistila, tak sa s vami podelím. Táto rubrika - ak sa to tak dá nazvať - bude nepravidelná a bude to krátke zhrnutie toho, čo som sa dozvedela. Možno sa naučíte niečo nové, možno si niečo pripomeniete a možno všetky informácie budú pre vás známe (v tom prípade gratulujem :)). Budú to krátke príspevky ohľadom vitamínov či minerálov, ktoré sú pre nás nevyhnutné a odkiaľ ich prijať, o rôznych potravinách, ktoré som objavila a myslím si, že je dôležité ich zaradiť do nášho jedálnička či o rôznych iný veciach. Teda o všetkom, čo ma počas dňa, týždňa či mesiaca postretlo a prinútilo zamyslieť sa.
Dúfam, že články budú pre vás prínosom :).



1. MÁTE DOSTATOK ŽELEZA?

Nedávno som mala strašnú angínu, teploty (následok divokého UPRISING festivalu) no zdráhala som sa ísť k doktorke pretože antibiotiká odmietam. Nakoniec som bola nútená ísť. Hneď som jej oznámila, že antibiotiká nechcem, našťastie neprotestovala, ale aby sa niečo nezanedbalo tak mi musela urobiť odber krvi (pre mňa nočná mora).
Všetky výsledky som mala v poriadku, jediné železo som mala síce v norme, ale na spodnej hranici. Samozrejme, že mi odporučila mäso (ako inak), ale keďže mäso pre mňa nie je potravina číslo jeden, tak som začala hľadať alternatívy. Zisťovala som odkiaľ ho nabrať a zistila som naozaj zaujímavé skutočnosti:

 2. VYPLAZUJTE JAZYK !

Mojou každodennou rutinou je ranné čistenie jazyka. Táto činnosť sa pre mňa stala automatickou a bežnou a vôbec mi to nepríde divné. Jednoducho si pred čistením zubov čajovou lyžičkou zoškrabem povlak a niekedy si svoj jazyk aj obzerám. Nemám žiadnu úchylku, ale už starý Indovia či Číňania vedeli, že vďaka jazyku je ľahké určiť aký neduh nás trápi. Akákoľvek zmena na jazyku vám napovie čo sa vo vašom tele odohráva. Teda jazyk neslúži len na verbálnu komunikáciu, ale on dokonca komunikuje s vami a dáva vám najavo čo vášmu telu chýba či naopak, čoho má nadbytok.
A tak som sa obzerala a všimla som si na okraji jazyka mierne zvlnenie. Zhodou okolností aj môj manžel si všimol, že na pravej strane má akoby porezaný jazyk. Keďže som vedela, že to niečo značí, ihneď som začala pátrať a na tejto stránke  http://www.dr-rudolf-zemek.cz/celostni-medicina/diagnoza-z-jazyka som sa všeličo dozvedela. Pátrala som aj v zahraničných zdrojoch. Jednoducho nám vyšlo, že je to hrubé črevo, že sa nedostatočne vstrebávajú živiny. Manželovi som skúmala jazyk a ten naznačuje, že je priveľa sladkostí. Takže sme sa rozhodli s tým niečo robiť. On sa vzdal priemyselne spracovaných sladkostí (ja som sa ich vzdala už dávno, on nejako nevedel, ale po tomto zistení sa vzdáva aj on) a nasadili sme si psyllium, teda nerozpustnú vlákninu, ktorá prečisťuje črevá a takisto riasu Chlorellu, ktorá detoxikuje organizmus.
Takže občas na seba vyplazte jazyk a určite sa o sebe dozviete niečo nové :).

zdroj: vylecimse.cz

 3. MAKROBIOTICKÉ DOCHUCOVADLO - GOMASIO

Gomasio je dochucovadlo pripravené najčastejšie zo sezamových semienok a morskej soli. V obchodoch však môžete nájsť aj tekvicové gomasio či gomasio so sezamom, ľanom a riasou Nori. Gomasio neutralizuje prekyslenie krvi, vyživuje a posilňuje nervový systém, zvyšuje imunitu, je zdrojom železa, vápnika a vitamínov skupiny B.
Tekvicové gomasio mám a zvyknem ho dávať do krémových polievok tesne pred mixovaním. Dnes som si kúpila to s ľanom a riasami a už sa teším ako ho budem využívať pri dochucovaní polievok, šalátov či ryže.
Takže ak chcete niečo urobiť pre vaše zdravie, zahoďte vegetu a kúpte si gomasio.

Menovky: ,

35 36 37 38