01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Peľová medicína na posilnenie imunity 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Peľová medicína na posilnenie imunity

34
Neznášam lieky. Dokonca ani tabletky proti bolesti neužívam. A aby som sa nedostala do stavu, že ich náhodou potrebujem tak sa snažím prírodne posilniť svoju imunitu. No nie vždy sa mi to podarí, vtedy však ako prvé nasledujú bylinky a až vo vážnych prípadoch siaham po liekoch.
Za posledné 3 mesiace som bola dvakrát chorá a tak som sa rozhodla, že na posilnenie imunity skúsim niečo nové a vtedy mi do rany prišiel článok o včelom peli a bolo rozhodnuté. Urobím si peľovú medicínu!
Najprv vám poviem čo to vlastne peľ je, čo obsahuje a ako vplýva na naše zdravie a potom vám odhalím jednoduchý recept ako si peľovú medicínu vyrobiť a ako ju užívať.


Peľ, nazývaný aj včelí chlieb, je vlastne peľ z rastlín, ktoré včely nazbierajú, spracujú a uložia do buniek plástov. Včely ho napokon zalejú medom, zakonzervujú a takto slúži ako výživa pre včelstvo.
V peli sa nachádza až 27 prvok ako napríklad draslík, sodík, vápnik, meď, fosfor, kremík či selén, vitamíny skupiny B, vitamín A,C, H a E, esenciálne mastné kyseliny a aminokyseliny.
Peľ ma úžasné liečivé účinky - dobre účinkuje pri ochoreniach prostaty, má antibiotické účinky pri črevných problémoch, zvyšuje chuť do jedla či chuť na sex, pomáha pri stavoch duševného či fyzického vyčerpania, zlepšuje zrak atď.
POZOR! Ak ste alergický na peľ, peľové zrná vám môžu uškodiť!

Užívať peľ samostatne prakticky nemá zmysel, pretože ľudský organizmus nedokáže spracovať prospešné látky, ktoré obsahuje, preto je potrebné aby prešiel fermentáciou v mede. A tu sa dostávame k jednoduchému receptu.

Potrebujeme:

25 g peľových zrniek
250 g medu

Med zmiešame so zrniečkami, uzavrieme a necháme stáť na tmavom, suchom mieste tri dni. Občas premiešame.

Ako medicínu užívať:

Medicínu užívame 15 minút pred jedlom - 1 čajovú lyžičku 3-krát denne. Po mesačnom užívaní je potrebné kúru na 5 dní prerušiť.

Či to skutočne pomáha vám neviem povedať, moja medicína sa ešte len fermentuje, ale ja verím, že áno :).

Dokonca som našla, že peľ sa dá využiť aj na domácu pleťovú masku - 1 čajovú lyžičku rozdrvených peľových zrniek vymiešame so žĺtkom a necháme pôsobiť 30 minút.

A čo sa týka ceny peľu, nie je vôbec závratná 200 g som u včelára kúpila za 3,50 eur, čo je myslím, že oveľa menej ako dáte za lieky keď ochoriete, takže za pokus to určite stojí! :)


zdroj info: časopis Zdravie Špeciál október-december 2014, str. 17, slovenskymed.sk

Menovky: ,

35 36 37 38