01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Pomarančovo-vanilkové sušienky sladené agávovým sirupom 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Pomarančovo-vanilkové sušienky sladené agávovým sirupom

34
Nedávno prebehla na blogu malá súťaž o kvások, vanilkový cukor a sušienky. Víťaz mal právo rozhodnúť aké sušienky mu upečiem. Vyhrala Katka a tá nechala výber na mňa, avšak upozornila ma, že je cukrovkárka. Rozhodla som, že upečiem moje obľúbené maslové sušienky s pravou vanilkou a pomarančovou kôrou. No a keďže som nemohla použiť cukor, na ich osladenie som použila agávový sirup.



Potrebujeme:

100 g zmäknutého masla
150g hladkej múky
3 PL agávového sirupu
nastrúhanú kôru z jedného pomaranča
semienka z jedného vanilkového lusku alebo na špičku noža vanilkového prášku

Postup:

Všetko zmiešame a vypracujeme cesto, ktoré vyklopíme na pomúčenú dosku a rozvaľkáme na hrúbku asi 0,5 cm. Vykrajujeme rôzne tvary, poukladáme na plech vyložený papierom na pečenie a pečieme vo vopred vyhriatej rúre na 180 °C cca 8 - 10 minút kým nezozlatnú.
Necháme dobre vychladnúť na mriežke a skladujeme vo vzduchotesnej nádobe.



Menovky: , ,

35 36 37 38