01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Makové rožky (kváskové) 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Makové rožky (kváskové)

34
Obyčajný kysnutý makový koláč som vylepšila a urobila z neho kváskovú verziu a zmenila som aj jeho formu - sú to rožky!


Bola som v časovej tiesni a tak som sa bála či nebudú rožky tvrdé keďže kváskové cesto potrebuje dlhší čas na kysnutie. Ale na moje prekvapenie tá hodina a pol mu úplne stačila a rožky sú aj na tretí deň mäkké :).
Náplň je menej sladká, takže keď tak si ju doslaďte podľa chuti.

Potrebujeme (na 8 kusov veľkých rožkov alebo 12 kusov menších):

na cesto
250 g aktivovaného ražného kvásku (návod ako si doma pripravíte kvások nájdete tu)
440 g polohrubej pšeničnej múky
2 ČL vanilkového cukru
1 ČL mletej škorice
citrónová kôra z jedného BIO citróna
50 g trstinového cukru
100 ml vlažného mlieka
125 g zmäknutého masla
štipka soli

na náplň
350 ml mlieka
50 g trstinového cukru
250 g mletého maku
citrónová kôra z jedného BIO citróna
1 ČL mletej škorice
1 celé vajce
1 žĺtko
slivkový lekvár

bielko na potretie
celý mak a trstinový cukor na posypanie

Postup:

Zmiešame všetky potrebné suroviny na cesto a vypracujeme hladké nelepivé cesto, ktoré prikryjeme utierkou a necháme 1 a pol hodiny kysnúť.
Mlieko si privedieme k varu, vsypeme mak, škoricu, cukor a nastrúhanú kôru z citróna. Necháme chvíľu povariť, odstavíme a necháme vychladnúť. Do vychladnutej zmesi vmiešame jedno celé vajce a žĺtko.
Vykysnuté cesto si vyklopíme na pomúčenú dosku a rozdelíme na 8 alebo 12 častí (podľa toho aké veľké ich chceme, ja som urobila 8  asi 20 cm dlhých rožkov). Každú časť vyvaľkáme do kruhu a potrieme slivkovým lekvárom (až po okraj, aby nebolo cesto suché). Naberieme kopcovitú lyžicu plnky a rozprestrieme ju po celej ploche cesta (opäť až na okraj). Stočíme a poukladáme na plech vyložený papierom na pečenie. Necháme stáť asi 5 - 10 minút. Potom ich potrieme bielkom a posypeme cukrom a makom.
Pečieme pri 190°C cca 40 minút až kým nezozlatnú.
Necháme vychladnúť na mriežke.

Menovky: , , ,

35 36 37 38