01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Špaldové sacaduros 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Špaldové sacaduros

34
Recept mám z Bible domáciho pečení (R.L. Beranbaumová), kde sa o týchto taštičkách či žemličkách píše, že pochádzajú z Brazílie. Portugalské slovo sacaduros sa skladá zo slova saca, čo znamená vybrať a duro, čo znamená tvrdý. Takže hneď ako kôrka pri pečení stvrdne je čas ich vybrať. Sacaduros sa skladajú špeciálnym spôsobom (fotopostup nižšie), v strede ktorých je zabalená kocka masla a štipka hrubozrnnej soli, ktorá sa roztopí a v strede žemličky sa vytvorí bublina s mazľavým vnútrom a slanou príchuťou. Musíte pracovať rýchlo, pretože žemličky nesmú po vytvarovaní už ďalej kysnúť, lebo by sa pri pečení neotvorili, ale zliali dokopy. Mne sa to v podstate podarilo tak na polovicu - prvá polovica sa zliala, takže sa mi pri pečení nevytvorili lupene a pri tej druhej časti sa mi to nejako pekne vytvarovalo. Ale povedala som si, že či otvorené či nie, hlavne že sú domáce!
Použila som chlebovú špaldovú múku, ktorú v obchodoch zoženiete asi ťažko, ale môžete ju nahradiť rovnakým množstvom špaldovej hladkej alebo pšeničnej chlebovej múky. Cesto zarábam špeciálnym postupom samotnej autorky, kedy si najprv vypracujeme kvások, ktorý posypeme múčnou perinkou, necháme kysnúť a až potom spracujeme na cesto. Cesto som dala na noc do chladničky, čo prispieva k rozvinutiu chuti (vtedy musíte cesto vybrať 1 hodinu pred tvarovaním), ale ak chcete môžete ho nechať kysnúť 1 hodinu pri izbovej teplote a hneď piecť 


















Menovky: , ,

35 36 37 38