01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Špaldový pivný chlieb 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Špaldový pivný chlieb

34
Ako už názov napovedá je to chlieb, kde je namiesto vody použité pivo. V chlebe ho po upečení vôbec necítiť, ale dáva chlebu ba priam až karamelovú príchuť a krásnu farbu. Recept na tento chlieb je z mojej novej knižnej lásky Bible domáciho pečení (R.L.Beranbaum), avšak namiesto pšeničnej múky som použila špaldovú. Na tento chlebík som použila tmavú špaldovú múku chlebovú, ktorú však môžete nahradiť špaldovou múkou hladkou, ale tekutinu, v tomto prípade pivo, potom prilievajte opatrnejšie, lebo hladká múka vsiakne menej tekutiny (ale je to rozdiel asi len 1 - 2 PL).
Chlebík som vytvarovala do tvaru fendu, ktorý vyrobíte jednoducho. Najprv si vytvarujte okrúhly bochník a následne cez stred pretlačte tenkú palicu (ja som použila rukoväť varechy). Videonávod nájdete tu (vo videu dáva pekár chlieb na plátno opačne, teda rovnou stranou nahor, ale to iba z dôvodu, že potom ho naspäť prevráti a dá na sádzaciu lopatu. Vy bochník dajte prepolenou stranou na hor priamo na plech). Po upečení bude mať chlieb v priereze pekný tvar.
Nezabudnite pri nahrievaní rúry dať na spodok plech, na ktorý po vložení chleba vlejte pohár studenej vody a rýchlo zavrite.






Menovky: ,

35 36 37 38