01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Bezlepkové bagetky 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Bezlepkové bagetky

34
Som nadšená! Podarilo sa mi upiecť bezlepkové pečivo bez použitia kúpnej zmesi. Pátrala som na zahraničných stránkach a našla som recept na tieto bezlepkové vegan bagetky na svojej obľúbenej stránke Artisan Bread in Five Minutes a Day. Tejto dvojici mimochodom nedávno vyšla kniha o bezlepkovom pečení a po tomto úspechu silno uvažujem, že si ju zadovážim.
Recept som však iba tak  neprevzala, ale musela som sa potrápiť so znížením dávky na štvrtinu (lebo z uvedenej dávky v pôvodnom recepte upečiete až dve kilá pečiva) čo je pri hrnčekovom meraní dosť komplikované a následne som to presne vážila, aby to bolo úplne presne. A skutočne sa vyplatilo! Z uvedenej dávky (spolu necelých 400 g cesta)  vyrobíte tri menšie bagetky. Suroviny však môžete zdvojnásobiť, hoci je lepšie upiecť si menšie množstvo pretože bezlepkové pečivo má kratšiu trvanlivosť. Z rovnakého cesta môžete vytvarovať aj jeden bochník či menšie rohlíčky, žemličky.....
Cesto má inú konzistenciu ako klasické kysnuté cesto, a preto ho tvarujeme v rukách a utľapkávaním na plechu. Bagetky sú po upečení na povrchu chrumkavé a vo vnútri hutné no mäkké.







Menovky: , , , ,

35 36 37 38