01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Maces s rozmarínom a olivovým olejom 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Maces s rozmarínom a olivovým olejom

34
Maces som piekla a aj jedla dnes prvýkrát a som z neho nadšená. Je vhodný ako príloha ku šalátom, môžete ho použiť namiesto chlebíka k rôznym nátierkam alebo iba tak chrúmať pri filme namiesto mastných čipsov.


Potrebujeme:

390 g hladkej pšeničnej múky
35 g celozrnnej pšeničnej múky
8 g soli
236 g vlažnej vody
54 g olivového oleja
1/2 PL čerstvého nasekaného rozmarínu

Postup:

Zmiešame oba druhy múk, pridáme soľ, rozmarín, olivový olej a vodu. Vypracujeme hladké cesto, prikryjeme a necháme odpočívať minimálne 40 minút (ja som ho nechala asi 2 hodiny).
Rúru predhrejeme na 230 stupňov spolu s plechom, na ktorom budeme piecť maces. 
Cesto rozdelíme na 6 častí, vytvarujeme do guličky, prikryjeme a necháme odpočívať asi 10 minút.
Každú časť po jednom vyvaľkáme co najtenšie a pečieme buď vcelku, alebo rozdelíme na niekoľko častí (ja som sa nakrájala obdĺžniky). Dáme na horúci plech (vyložila som ho papierom na pečenie), poprepichujeme vidličkou a vložíme do rúry.
Po 1 minúte pečenia poprepichujeme bublinky, ktoré sa nám vytvorili a necháem piecť asi 2 minúty. Následne obrátime obracačkou a dopečieme asi ešte 2 - 3 minúty (sledujeme, lebo niektoré hnednú skôr - podľa hrúbky).
Vyberieme na mriežku a necháme vychladnúť. Ak niektorý kúsok nie je úplne chrumkavý, strčíme ho ešte na chvíľu do rúry.

Menovky: ,

35 36 37 38