01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Plnené patizóny 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Plnené patizóny

34
Keď som na trhu zbadala malé patizóny, ktoré sa mi vošli akurát do dlane, musela som ich ihneď kúpiť. Trhovník sa ma spýtal, či môže vedieť na čo mi budú také malé a ja som mu bez váhanie povedala: "Naplním ich" hoci som ešte nevedela čím, ale zámer bol jasný. Takéto malé patizóny sa len tak nevidia, takže ak na nejaké natrafíte (najčastejšie na trhovisku) tak si ich určite kúpte a vyskúšajte napríklad aj tento recept :).


Potrebujeme:

4 malé patizóny
1/2 hrnčeka ryže natural
1/2 hrnčeka šošovice beluga
2 mrky
1 - 2 strúčiky cesnaku (podľa chuti a veľkosti)
soľ
mleté čierne korenie
čili vločky
petržlenovú vňať
olivový olej

Postup:

Ryžu aj šošovicu uvaríme každú zvlášť podľa návodu. Scedíme. Ešte teplú ryžu zmiešame s uvarenou šošovicou, nahrubo nastrúhanou mrkvou, osolíme, okoreníme, pridáme čili vločky a pretlačený cesnak podľa chuti, asi 1 PL nasekanej petržlenovej vňate a pokvapkáme olivovým olejom. Dobre premiešame.
Patizóny umyjeme, odkrojíme vrch. Dužinu vydlabeme (nevyhadzujeme! odložíme do mrazničky na domáci zeleninový vývar). Vzniknuté patizónové misky osolíme, okoreníme a posypeme čili vločkami, naplníme ryžovo-šošovicovou zmesou, prikryjeme odrezaným vrchnáčikmi. 
Dáme na plech vyložený papierom na pečenie a pečieme vo vopred vyhriatej rúre na 170 stupňov cca 1 hodinu kým patizóny nezmäknú.
Podávame s pečenými zemiačikmi a rýchlou salsou, ktorú si pripravíme zmiešaním krájaných (konzervovaných) paradajok, s červenou cibuľou a čili, dochutenou soľou a korením.




Menovky: , , , , ,

35 36 37 38