01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Nepečená torta s gaštanovým pyré (bezlepková, vegan) 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Nepečená torta s gaštanovým pyré (bezlepková, vegan)

34
Gaštanové pyré som nikdy nejedla. Vedela som, že niečo také existuje, ale nemala som ani potuchy ako ho zúžitkovať. A keďže je jeseň tak som sa ho rozhodla, v rámci zachovania sezónnosti, vyskúšať. Kúpila som úžasné BIO gaštanové pyré, ktoré až z 82 % tvoria gaštany a zvyšok tvorí BIO trstinový cukor. 
Pripravila som zdravú, bezlepkovú a dokonca veganskú tortu, ktorej korpus je z pohánkovej lámanky, nabitý orechmi, brusnicami a kakaom. Tak čo dostali ste na ňu chuť? :)


Potrebné suroviny:

na korpus:
130 g pohánkovej lámanky
600 ml rastlinného mlieka (použila som sójovo-ryžové)
80 g pekanových orechov
100 g sušených brusníc
3 PL kakaa z nepražených bôbov
1 PL olivového oleja
40 g trstinového cukru
40 g strúhaného kokosu

na plnku:
1 gaštanové pyré (250 g)
200 g horkej čokolády
250 ml rastlinnej smotany na varenie (použila som ryžovú)

olivový olej na vymazanie formy

Postup:

Najprv si pripravíme korpus. Mlieko privedieme k varu, vsypeme pohánkovú lámanku, nasekané orechy, celé brusnice a kakao. Za stáleho miešania uvaríme na hustú kašu. Odstavíme, pridáme olej, cukor a kokos. Premiešame, prikryjeme a necháme 30 minút dôjsť.
Zmes rozotrieme do olejom vymazanej otváracej tortovej formy. Necháme vychladnúť. Po vychladnutí vložíme do chladničky približne na 1 - 2 hodiny.
Plnku pripravíme nasledovne: Gaštanové pyré necháme rozmraziť. Čokoládu nasekáme. Smotanu privedieme k varu (pozor rýchlo vykypí). Horúcou smotanou zalejeme čokoládu a dobre premiešame až kým sa čokoláda úplne nerozpustí. Nakoniec pridáme gaštanové pyré a metličkou dobre premiešame. Necháme trochu vychladnúť, nalejeme na hotový korpus, dáme do chladničky a necháme úplne stuhnúť (najlepšie cez noc).



Menovky: , , , , , , , ,

35 36 37 38