01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Citrónová ryža s tofu na kari 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Citrónová ryža s tofu na kari

34
Najlepším vianočným darčekom je podľa mňa kniha. A nie hocijaká, ale kuchárska, ktorú si sami vyberiete. Takto to bolo aj tieto Vianoce. Dostala som poukážku na nákup kníh a samozrejme som ju patrične využila. Kúpila som si rovno dve z edície APETIT. Jedna je venovaná francúzskej kuchyni a druhá nesie "poetický" názov Ryža. Práve v tej druhej som objavila recept na citrónovú ryžu, ktorá sa varí na Srí Lanke. Je vhodná ako príloha k rôznym rybám či kari. A keďže sa mi v chladničke povaľovalo tofu, rozhodla som sa pre tofu curry. Je to taký môj výmysel založený na viacerých obdobných receptoch. A musím vám povedať, že s tou ryžou chutí úžasne. Je to pikantné jedlo so sviežou citrónovou chuťou!



Potrebné suroviny:

na ryžu
1 hrnček jasmínovej ryže
soľ
cca 3 cm kúsok čerstvého zázvoru
1 čili paprička (prípadne podľa chuti)
1 ČL čierneho horčičného semienka
1/2 ČL mletej kurkumy
2 PL olivového oleja
2 lístky sušenej kafírovej limetky
šťava z jedného citróna


na tofu curry:
2 balenia tofu
1 cibuľa
2 strúčiky cesnaku
1 ČL pikantného kari korenia (požila som od Sonnentoru)
1 ČL černušky siatej (rasca čierna/cibuľové semienko)
1 plechovka kokosového mlieka (400 ml)
1/2 krabičky paradajkovej passaty (pyré)
soľ
3 hrste mrazeného hrášku
hrsť čerstvého/zmrazeného koriandru




Postup:
Najprv si pripravíme ryžu.
Ryžu opláchneme, zalejeme vodou, osolíme a privedieme k varu. Keď je ryža uvarená, scedíme ju.
Zázvor olúpeme a nakrájame na drobno (nakrájala som ho na úplne miniatúrne kocky), taktiež pokrájame čili papričku. Na panvicu dáme olivový olej, pridáme semienka horčice, opekáme na miernom ohni a hneď ako nám začnú praskať, pridáme nakrájanú čili papričku, zázvor, limetkové listy a kurkumu. Túto voňavú zmes opekáme cca 2 - 3 minúty. Odstavíme, prilejeme šťavu z jedného citróna a napokon primiešame ešte teplú ryžu.


Tofu si pripravíme nasledovne.
Na panvicu nalejeme olivový olej, dobre rozpálime a pridáme na väčšie kocky nakrájané tofu. Osmahneme dozlatista. Cibuľu očistíme, prerežeme na polovicu, nakrájame na tenké plátky a pridáme k tofu. Pridáme kari korenie a černušku a dobre premiešame. Keď je cibuľa opečená dosklovita pridáme pretlačený cesnak. Chvíľu restujeme (ale pozor aby sa nám cesnak nespálil), zalejeme kokosovým mliekom a paradajkovou passatou. Osolíme. Varíme  kým omáčka trochu nezhustne. Následne pridáme mrazený hrášok a uvaríme ho do mäkka. Pridáme nadrobno nakrájanú koriandrovú vňať. Odstavíme.





Menovky: , , , , , , , ,

35 36 37 38