01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Talianske pečivo 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Talianske pečivo

34
Recept na toto pečivo je z mojej obľúbenej talianskej kuchárky The Italian Cookery Course. Do cesta ide kvások, ale aj droždie. Proces kysnutia som predĺžila, cesto som párkrát poprekladala (návod ako cesto prekladať nájdete tu ) a potom som z neho vytvarovala rôzne tvary (inšpirovala som sa práve v spomínanej knihe). Pečivo je vďaka takémuto procesu, a aj vďaka olivovému oleju, veľmi jemné a mäkkučké.



Potrebné suroviny:

200 g aktivovaného ražného kvásku
400 g celozrnnej špaldovej múky
100 g hladkej pšeničnej múky 00
2 ČL soli
2 ČL trstinového cukru
5 g sušeného droždia
350 ml vlažnej vody
2 PL olivového oleja

Postup:

Zmiešame múky, cukor a soľ. V druhej (väčšej) mise rozmiešame kvások vo vode a pridáme droždie a olej. Sypkú zmes pridáme k vode s kvások a olejom a dobre premiešame. Prikryjeme a necháme odpočívať 10 minút. Cesto premiesime, prikryjeme. Po 20 minútach cesto preložíme (tak ako vo videu, odkaz nájdete tu), prikryjeme a necháme odpočívať 20 minút. Opäť preložíme a zas necháme 20 minút odpočívať. Poslednýkrát poprekladáme, prikryjeme a necháme kysnúť 2 hodiny.
Po vykysnutí cesto rozdelíme a vytvarujeme do požadovaných tvarov, dáme na plech vyložený papierom na pečenie, prikryjeme a necháme kysnúť cca 30 minút.
Pečivo pečieme vo vopred vyhriatej rúre na 220 stupňov cca 20-25 minút.


Menovky: ,

35 36 37 38