01 02 03 Špinavá kuchyňa je šťastná kuchyňa: Zemiakový šalát s údenou makrelou a chrenovým dresingom 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Zemiakový šalát s údenou makrelou a chrenovým dresingom

34
Aj z lacných, bežne dostupných surovín môžete vyčarovať luxusné jedlo. Už dávnejšie som videla recept na šalát s údenou makrelou, ale vždy som sa obávala kostičiek, ktoré sa vedia niekedy šikovne skryť. Včera som sa však odhodlala. A čo ma presvedčilo? Okrem sezónnosti ovocia a zeleniny sledujem aj sezónu rýb, teda aj napriek tomu, že ich konzumujem snažím sa, aby moje stravovacie návyky mali minimálny dopad na ryby v oceánoch, moriach, či našich riekach a aby som nenarušovala ich prirodzený kolobeh.
Jún je okrem jahôd či sladučkého hrášku sezónou nových zemiakov, kôpru a spomínanej makrely. Kombinácia týchto surovín, ktoré na prvý pohľad nemajú nič spoločné, vám spôsobí v ústach ohňostroj chutí a určite si tento šalát zamilujete. Ja som si ho zamilovala a aj kôpor, ktorý som nikdy nemala rada (obzvlášť kôprovú omáčku), ale ako tak experimentujem v kuchyni zisťujem, že je nenahraditeľným spoločníkom rýb.



Potrebné suroviny (2-3 porcie):

12 menších nových zemiakov
1 údená makrela
1 kvalitný biely jogurt (použila som BIO od Hollandie)
čerstvý chren podľa chuti (ja som použila asi 5 cm kúsok), ak nemáte čerstvý použite zaváraný
kapari 
polníček
soľ
mleté čierne korenie
citrónová šťava
čerstvý kôpor

Postup:

Nové zemiaky dobre umyjeme (nešúpeme), prekrojíme na polovicu a uvaríme v osolenej vode do mäkka. Po uvarení scedíme a necháme odkvapkať.
Kým sa zemiaky varia jogurt vymiešame s nastrúhaným chrenom (najprv ho dajte menej, ochutnajte hotový dresing, ak sa vám zdá málo pikantný môžete pridať), asi 1 PL citrónovej šťavy, dochutíme čiernym korením a soľou.
Z makrely vytiahneme stredovú kosť, oddelíme hlavu a zbavíme ju kože. Dobre vykostíme (je to piplavá práca, ale väčšína kostí je veľká takže sa dá pekne vybrať, na tie menšie si dajte pozor a mäsko dobre prezrite, najlepšie urobíte ak mäso budete oddeľovať po "lupienkoch", tak ho zaručene dobre vykostíte. Vo výslednom šaláte som našla dve kostičky. :))
Uvarené zemiaky vhodíme do ochuteného jogurtu a dobre premiešame. Necháme chvíľu postáť aby natiahli chute.
Na taniere rozložíme umytý polníček, na ktorý poukladáme zemiaky s dressingom, posypeme kúskami makrely, kaparami (podľa chuti, na každú porciu som dala asi 8), čerstvým kôprom a dochutíme mletým čiernym korením.

Prajem dobrú chuť!

Menovky: , , , , ,

35 36 37 38